Hvornår og hvordan bliver en kommune opfattet som kommunikerende, og hvordan sikres borgernærhed i kommunikation?

Det stiller store formidlingskrav til kommunikations- og stabsmedarbejdere at skulle navigere i en hverdag i kommunerne med politik, administration og borgere.

På kurset stiller vi skarpt på formål, produkt, målgruppe og valg af kanaler i kommunernes kommunikation; nu og i fremtiden.  

Med udgangspunkt i jeres hverdag, strategi og evt. kommunale vision for kommunikation ser vi på:  

  • Hvordan I kan styrke kommunens position ved at arbejde strategisk med kommunikation ud fra et politisk, et administrativt og et borgerperspektiv? 

  • Hvad der skal til, for at målrette kommunikationen yderligere til en bestemt gruppe borgere, på det rigtige tidspunkt med det rigtige indhold? 

  • Hvordan I kan arbejde mere strategisk med målgruppe-orienteret kommunikation knyttet til bestemte kanaler?  

Undervisningsformen veksler mellem oplæg, diskussioner i plenum og øvelse.  

Underviser 

Julie Askholm, Askholm Kommunikation

Varighed: 1 dag
Er du i målgruppen?

Målgruppen er udviklingskonsulenter og kommunikationsmedarbejdere samt ledere og andre, der arbejder meget med kommunens borger og brugerrettede kommunikation. 

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

1500x920_LOUA
Chefkonsulent
Louise Angelo
AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek