Udvælg det skarpeste budskab fra dit kommunalpolitiske arbejde til foreningen, avisen eller de sociale medier, og lær at forvandle det til en medietilpasset og overbevisende fortælling, så pressen griber den og vælgerne forstår den.

Næsten al politisk debat i dag er henvist til Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, LinkedIn, Twitter osv., og blander man sig derinde som kommunalpolitiker, er man en skydeskive for kritik. Derfor skal dine budskaber være klare og situationstilpassede, og du skal have en betydelig forståelse for mediernes logik, hvis du skal kunne nå ud til dine lokale vælgere.

Men hvad er egentlig de nye mediers dagsorden?

Kravene til dine kommunikative evner er blevet enorme. Pressen vælger ofte den mest negative og kyniske fortolkning af dit budskab, hvis du har fået præsenteret det uklart og uhensigtsmæssigt. Brugerne på de sociale medier følger trop med hadefulde beskeder og overophedet debatter i dit kommentarfelt. Og pludselig er en shitstorm skabt. Det afholder desværre mange kommunalpolitikere fra overhoved at deltage i den digitale samtale, på trods af, at det er derinde, det meste af borgerdialogen finder sted.

Som deltager giver vi dig de nødvendige retoriske værktøjer til at få dig og dine budskaber udover rampen, hvad enten det er til møder, præsentation, mails, artikler eller opslag. Du vil få redskaberne til at kunne håndtere og kommunikere med pressen, så de griber, forstår og viderefører din historie. Og du vil få træning i at begå dig i både de traditionelle og sociale medier, på en passende og skudsikker måde.

Ambitionen med kurset er, at du efter kurset ikke frygter at tage del i mediernes vilde vesten, men at du troværdigt kan levere medietilpassede og overbevisende fortællinger, der kan mærkes.

Kursets retoriske værktøjer vil du kunne bruge i alle arbejdssammenhænge. Det tager udgangspunkt i retorisk teori og konkrete problemstillinger fra din hverdag.  

Forløbet kan også skræddersys til enkeltkommuner eller grupper af kommuner.

 

Dit udbytte

Som deltager på kurset vil du få viden om:

  • Gennemslagskraftige og situationstilpassede budskaber
  • De mange nye (sociale) mediers logik og dagsorden
  • De vigtigste værktøjer til krisekommunikation
  • Præsentationsteknik og storytelling
  • Pressehåndtering og medietræning
4.000 kr.
Varighed: 1 dag
Se alle dage og tidspunkter
Komponent Aarhus, Hedeager 5, 1. sal, 8200 Aarhus N
17.11.2022
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Faktura sendes 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristens udløb.

Er du i målgruppen?

Kommunalpolitikere som ønsker at udvikle og kvalificere deres kommunikation i det kommunalpolitiske arbejde.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Du kan også ringe på vores hovednummer 8779 6300 eller skrive til hej@komponent.dk. Så sørger vi for, at din henvendelse lander det rigtige sted, og du hører straks fra os.

RUHK
Chefkonsulent
Rune Herlin Kamstrup
Lene Sloth Jørgensen
Koordinator
Lene Sloth Jørgensen