Få rådgivning og sparring som kommunalpolitiker i den digitale bogerdialog, i at håndtere medierne, navigere i kriser og skærp din indsats på de sociale medier eller foran kameraet.

Kursets indhold

Aldrig før har vi har så mange medier - nyhedsmedier, sociale medier og underholdningsmedier. Hvordan arbejder medierne, og hvordan møder du dem som kommunalpolitiker?

Det er vigtigt med en forståelse af mediebilledet, som også i høj grad præger samtalen med borgerne. Borgerdialogen er blevet mere digital, direkte og ikke bundet af tid og sted. Det har sine fordele, men særligt på de sociale medier kan tonen være hård - pludselig kan man stå i en shitstorm og have behov for krisehåndtering.

Med et rekvireret forløb for jer for hele eller dele af jeres byråd får I rådgivning og sparring ift. medierne, herunder de sociale, så I står stærkere til at agere mediemæssigt og til at tage den digitale borgerdialog.

Dit udbytte

"Samtale, sociale medier og shitstorms" giver dig:

  • Indblik i, hvordan medierne fungerer
  • Praktiske råd om, hvad I skal være opmærksomme på, når I er i kontakt med pressen - også i mere kritiske sager
  • Træning i at levere et budskab på stærkest mulige måde - hvad enten det gælder det kritiske eller åbne interview foran kamera eller andet format. Forløbene kan både være 1:1-træning eller træning i mindre grupper
  • Vejledning i brugen af sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn i kommunikationen om politiske sager og i dialogen med borgerne

Programmet

Programmet på "Samtale, sociale medier og shitstorms" skræddersyes i dialog mellem jer og KL/Komponent.

Mulige indholdselementer er

  • Medierne anno 2022
  • Medietræning
  • Jeres brug af sociale medier i dialogen med borgerne
  • Krisehåndtering
  • Case: "Den gode sag"

Formen

Formen vil være en blanding af 1:1-træning, ekspertoplæg, drøftelser jer imellem evt. suppleret med casearbejder. Vi kommer som udgangspunkt til jer.

Undervisere/ Oplægsholdere

Afhængig af jeres behov kan vi trække på eksperter i kommunikation, medier, SoMe, digital borgerdialog og kommunale praktikere med krisehåndteringserfaring.
Forløbene planlægges i tæt samarbejde med KL´s kommunikationschef Ida Thuesen Nielsen, som har flere års erfaring i politisk og strategisk kommunikation i kommunerne.

Se hvad prisen inkluderer

Prisen aftales for det enkelte forløb. Kontakt os for tilbud.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Du kan også ringe på vores hovednummer 8779 6300 eller skrive til hej@komponent.dk. Så sørger vi for, at din henvendelse lander det rigtige sted, og du hører straks fra os.

RUHK
Chefkonsulent
Rune Herlin Kamstrup