Hvordan bliver socialfaglige ydelser egentlig prissat? Og hvordan kan både faglighed og økonomi lægges til grund for en afgørelse? Hvordan ved jeg, hvilken ydelse vi skal købe? Hvad skal en kontrakt indeholde? Har du stillet dig selv et eller flere af disse spørgsmål, eller arbejder du med dem i din dagligdag, så er dette kursus netop for dig.

På dette kursus får du

  • Indsigt vedrørende rollen som myndighed og indkøber 
  • Kendskab til relevant lovgivning om indkøb af ydelser efter serviceloven 
  • Kendskab til relevant lovgivning om takstberegning og takstfastsættelse 
  • Viden om kontrakter og deres anvendelse i indkøb af socialfaglige ydelser 
  • Viden om at definere den forventede leverede ydelse ud fra fagmetoden VUM 2.0 og BIT 
  • Viden om BIT-metoden og dens anvendelse i socialfaglige indkøb 

Formålet med kurset er at klæde dig på til at indgå i indkøb af socialfaglige ydelser og indsatser på et stærkt og kvalificeret grundlag. 

På de to kursusdage vil du møde en blanding af undervisning og praksiseksempler. Der opfordres til, at deltagerne i høj grad inddrager egen praksis med henblik på fælles læring. 
 
Undervisningen indeholder både lovgivning, teori og praksiseksempler, således det er muligt for dig at relatere til din egen praksis efterfølgende. Vi arbejder med fælles refleksion og vi opfordrer til at stille spørgsmål og deltage aktivt i undervisningen. 

Underviser

Underviser på kurset er Anne Brorson, specialist i indkøb og salg af socialfaglige ydelser. Anne har god erfaring fra egen praksis i indkøb og salg af ydelser og har i en årrække rådgivet kommuner, regioner og private leverandører i køb og salg af ydelser og indsatser. 

6.375 kr.
Sted og startdato
Odense: 15. november 2023
Varighed: 2 dage
Se tid og sted for det valgte forløb
Mødecenter Odense, Buchwaldsgade 48, 5000 Odense C
15. november kl. 8.30 - 16. november 2023 kl. 15.30
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer
Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.
Er du i målgruppen?

Kurset er rettet til kommunale rådgivere, konsulenter, ledere, forhandlere mv. på det specialiserede voksenområde, der arbejder med: 

  • Vurdering af borgerens behov og den nødvendige indsats 
  • Indkøb af ydelser hos leverandører 
  • Opfølgning på indsatser og derfor indkøbte ydelser

Program

Ankomst og morgenmad
Formiddagsprogram
- Rollen som myndighed og kontraktpart
- Lovgivning om indkøb af socialfaglige ydelser
- Prisberegning af ydelser
Frokost
Eftermiddagsprogram
- At definere den forventede ydelse
- Fra afgørelsesgrundlag til aftalegrundlag
- Sammenhængen mellem borgerens retssikkerhed og indkøb af ydelser
Tak for i dag og på gensyn i morgen
Kaffe/te og brød
Formiddagsprogram
- BIT-metoden
- Takstgennemsigtighed i indkøb
Frokost
Eftermiddagsprogram
- Kontrakters indhold og deres anvendelse i socialfaglige indkøb
- At følge op på indkøbte ydelser
Tak for denne gang

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

BRB
Chefkonsulent
Bjarne Richter Bjelke
Helle Richter
Koordinator
Helle Richter Wester Jensen