Er du leverandør på det specialiserede voksenområde? Er du optaget af at give de kommunale myndighedsafdelinger gennemsigtighed i ydelse og pris? Optager det dig, hvordan du mest hensigtsmæssigt kan kommunikere med myndighed? Så er dette kursus netop for dig.

På dette kursus får du

  • Indsigt vedrørende rollen som leverandør og sælger 
  • Kendskab til relevant lovgivning om salg af ydelser efter serviceloven 
  • Kendskab til relevant lovgivning om takstberegning og takstfastsættelse 
  • Viden om kontrakter og deres anvendelse i salg af socialfaglige ydelser 
  • Viden om at definere udfærdige relevante statusskrivelser ud fra fagmetoden VUM 2.0 og BIT 
  • Viden om BIT-metoden og dens anvendelse i salg af socialfaglige ydelser 

Formålet med dette kursus er at klæde dig på til at varetage rollen som leverandør og kontraktpart til gavn både for samarbejdet med myndighed og for borgeren.  

Ved gennemsigtighed i prisfastsættelser, kontraktvilkår og leverance af ydelser kan I som leverandør stå stærkt både internt i egen drift og som en attraktiv leverandør og samarbejdspartner for myndighed

På de to kursusdage vil du møde en blanding af undervisning og praksiseksempler. Der opfordres til, at deltagerne i høj grad inddrager egen praksis med henblik på fælles læring. 

Undervisningen indeholder både lovgivning, teori og praksiseksempler, således det er muligt for dig at relatere til din egen praksis efterfølgende. Der benyttes bl.a. fælles refleksion, og vi opfordrer til at stille spørgsmål og deltage aktivt i undervisningen. 

Underviser

Underviser på kurset er Anne Brorson, specialist i indkøb og salg af socialfaglige ydelser. Anne har god erfaring fra egen praksis i indkøb og salg af ydelser og har i en årrække rådgivet kommuner, regioner og private leverandører i køb og salg af ydelser og indsatser. 

6.375 kr.
Sted og startdato
Odense: 8. juni 2023
Varighed: 2 dage
Se alle dage og tidspunkter
MCO aps - Mødecenter Odense, Buchwaldsgade 48, 5000 Odense C
08.06.2023 kl. 08:30 - 09.06.2023 kl. 15:30
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.

Er du i målgruppen?

Kurset henvender sig til leverandører på det specialiserede voksenområde. Uanset om du er ansat som leder, socialrådgiver, koordinator eller lignende hos leverandøren, er kurset relevant for dig, hvis du beskæftiger dig med salg af ydelser eller samarbejde med myndighedsafdelinger.

Program

Ankomst og kaffe
Formiddagsprogram
- Rollen som leverandør og kontraktpart
- Lovgivning om indkøb af socialfaglige ydelser
- Prisberegning af ydelse
Frokost
Eftermiddagsprogram
- At afgive tilbud til myndighed
- Sammenhængen mellem borgerens retssikkerhed og salg af ydelser
- Sammenhængen mellem bevilget, solgt og leveret ydelse
Tak for i dag og på gensyn i morgen
Kaffe/te med brød
Formiddagsprogram
- BIT-metoden
- Takstgennemsigtighed
Frokost
Eftermiddagsprogram
- Kontrakters indhold og deres anvendelse i socialfaglige indkøb
- Statusskrivelser til myndighed
Tak for denne gang

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

BRB
Chefkonsulent
Bjarne Richter Bjelke
Helle Richter
Koordinator
Helle Richter Wester Jensen