Er du leverandør på det specialiserede voksenområde? Er du optaget af at give de kommunale myndighedsafdelinger gennemsigtighed i ydelse og pris? Optager det dig, hvordan du mest hensigtsmæssigt kan kommunikere med myndighed? Så er dette kursus netop for dig.

På dette kursus får du

  • Indsigt vedrørende rollen som leverandør og sælger 
  • Kendskab til relevant lovgivning om salg af ydelser efter serviceloven 
  • Kendskab til relevant lovgivning om takstberegning og takstfastsættelse 
  • Viden om kontrakter og deres anvendelse i salg af socialfaglige ydelser 
  • Viden om at definere udfærdige relevante statusskrivelser ud fra fagmetoden VUM 2.0 og BIT 
  • Viden om BIT-metoden og dens anvendelse i salg af socialfaglige ydelser 

Formålet med dette kursus er at klæde dig på til at varetage rollen som leverandør og kontraktpart til gavn både for samarbejdet med myndighed og for borgeren.  

Ved gennemsigtighed i prisfastsættelser, kontraktvilkår og leverance af ydelser kan I som leverandør stå stærkt både internt i egen drift og som en attraktiv leverandør og samarbejdspartner for myndighed

På de to kursusdage vil du møde en blanding af undervisning og praksiseksempler. Der opfordres til, at deltagerne i høj grad inddrager egen praksis med henblik på fælles læring. 

Undervisningen indeholder både lovgivning, teori og praksiseksempler, således det er muligt for dig at relatere til din egen praksis efterfølgende. Der benyttes bl.a. fælles refleksion, og vi opfordrer til at stille spørgsmål og deltage aktivt i undervisningen. 

    Underviser

    Underviser på kurset er Anne Brorson, specialist i indkøb og salg af socialfaglige ydelser. Anne har god erfaring fra egen praksis i indkøb og salg af ydelser og har i en årrække rådgivet kommuner, regioner og private leverandører i køb og salg af ydelser og indsatser. 

    6.375 kr.
    Sted og startdato
    Odense: 6. november 2023
    Varighed: 2 dage
    Se tid og sted for det valgte forløb
    Mødecenter Odense, Buchwaldsgade 48, 5000 Odense C
    6. november kl. 8.30 - 7. november 2023 kl. 15.30
    Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
    Se hvad prisen inkluderer
    Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.
    Er du i målgruppen?

    Kurset henvender sig til leverandører på det specialiserede voksenområde. Uanset om du er ansat som leder, socialrådgiver, koordinator eller lignende hos leverandøren, er kurset relevant for dig, hvis du beskæftiger dig med salg af ydelser eller samarbejde med myndighedsafdelinger.

    Program

    Ankomst og kaffe
    Formiddagsprogram
    - Rollen som leverandør og kontraktpart
    - Lovgivning om indkøb af socialfaglige ydelser
    - Prisberegning af ydelse
    Frokost
    Eftermiddagsprogram
    - At afgive tilbud til myndighed
    - Sammenhængen mellem borgerens retssikkerhed og salg af ydelser
    - Sammenhængen mellem bevilget, solgt og leveret ydelse
    Tak for i dag og på gensyn i morgen
    Kaffe/te med brød
    Formiddagsprogram
    - BIT-metoden
    - Takstgennemsigtighed
    Frokost
    Eftermiddagsprogram
    - Kontrakters indhold og deres anvendelse i socialfaglige indkøb
    - Statusskrivelser til myndighed
    Tak for denne gang

    Kontakt

    Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

    Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

     

    BRB
    Chefkonsulent
    Bjarne Richter Bjelke
    Helle Richter
    Koordinator
    Helle Richter Wester Jensen