Med afsæt i Arbejdsmiljølovgivningens bekendtgørelse om psykisk arbejdsmiljø fra september 2020, har Komponent skræddersyet tre dage, der klæder dig på til at forstå og handle på vigtigheden af et godt psykosocialt arbejdsmiljø for medarbejdere, der arbejder med mennesker.

Kurset klæder dig på til at aflaste medarbejderne, skabe bedre rum for faglig udvikling på arbejdspladsen, håndtere de svære samtaler og sikre, at du – i en tid med stor rift om de dygtige medarbejdere – kan tiltrække og fastholde arbejdskraft.

Dette tre-dages kursus klæder dig som leder på til at forstå, hvad der skal til for at skabe et godt (eller bedre) psykosocialt arbejdsmiljø for medarbejdere, der arbejder under høje følelsesmæssige krav.

På kurset veksler vi mellem korte inspirationsoplæg og refleksionsøvelser både fælles og individuelt.

Du har mulighed for 45 minutters individuel, virtuel sparring med Komponents chefkonsulent Katrine Brenner. Dette styrker din omsætning af kurset til nye indsigter og handlinger – og dermed reel værdi for dine medarbejdere – og dig.

Alt i alt gør kurset dig klogere på betydningen af et godt psykosocialt arbejdsmiljø, hvordan man kan aflaste de høje følelsesmæssige krav – og vigtigheden af, at man også kan forstå og lede sig selv. Indsigterne kobles til din hverdag gennem refleksion over den betydning, emnerne har for dig og dine medarbejdere.

Forberedelse: 
Vi har stor forståelse for, at det for jer i kursets målgruppe kan være en udfordring at ”forlade driften” for at tage på kursus. For dit udbyttes skyld opfordrer vi dig alligevel til at forsøge at skabe gode rammer for, at du kan holde fuldt fokus, mens du deltager i de tre kursusdage.

Sæt autosvar på mailen og aftal med en kollega eller medarbejder, at opkald til dig kan omdirigeres til dem mens kurset står på. Så har du forhåbentlig mere ro til at lade telefon og pc blive i tasken.

Underviser

Chefkonsulent Katrine Brenner, Komponent
Chefkonsulent Rikke Liv Holst, Komponent

Varighed: 3 dage
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.

Er du i målgruppen?

Dig, der er leder for medarbejdere, der arbejder med mennesker.

Du er fx leder for SOSU-medarbejdere på et plejehjem, pædagoger i en dag- eller specialinstitution, lærere i skoleregi, medarbejdere i PPR eller psykiatri, socialrådgivere, sagsbehandlere, beskæftigelseskonsulenter og lign. Fælles for disse medarbejdergruppers arbejdsmiljø er, at de arbejder under det, arbejdsmiljøloven definerer som høje følelsesmæssige krav.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Rikke Liv Holst
Chefkonsulent
Rikke Liv Holst