Overvejer I at sælge jeres kommunalt ejede, almene ældreboliger? At renovere dem? Eller rive dem ned for at bygge nyt? Deltag på temadagen og bliv klogere på de gældende regler og muligheder for finansiering, så du kan udarbejde gode beslutningsoplæg.


Denne temadag henvender sig til dig, der arbejder med almene ældreboliger. Måske er du ansat inden for ældreområdet og interesseret i at tilbyde opdaterede ældreboliger til jeres ældre borgere? Eller måske er du ansat på ejendomsområdet og har ansvaret for at renovere eksisterende byggeri eller opføre/udbyde nyt byggeri?

Uanset din rolle er det vigtigt at have styr på reglerne, hvilket denne temadag vil gennemgå i forhold til at renovere, nedrive og bygge nyt. Dette inkluderer:

  • Hvad er jeres muligheder for at renovere eksisterende ældre- og plejeboliger, og hvordan kan I finansiere dette?
  • Hvad er jeres muligheder for at nedrive eksisterende ældre- og plejeboliger? Kan I opføre nyt på samme placering efter nedrivning/nedlæggelse med indfrielse af støttede lån?
  • Hvad er jeres muligheder for at opføre nyt, og hvordan griber I det an?

Reglerne for indbetaling til Landsbyggefonden spiller en afgørende rolle, da udgiften altid indgår i lejen. Derfor vil der på temadagen være særligt fokus på reglerne for indbetaling og fravigelse.

Vi deltager på temadagen med Inge-Lis (tidligere underviser) hvert år. Vi vil gerne sikre os, at vi er opdaterede på den nyeste viden og har forstået det gældende regelsæt korrekt. Det giver os sikkerhed i vores praksis. Og så er det skønt at være væk fra kontoret en dag med gode kollegaer fra hele landet
- tidligere kursist

 

På temadagen vil du lære:

  • Reglerne for at renovere forældede ældre- og plejeboliger, herunder finansiering.
  • Reglerne for at nedrive forældede ældre- og plejeboliger, herunder lejers rettigheder.
  • Mulighederne for at opføre nye ældre- og plejeboliger, herunder finansiering.
  • Regler for indbetaling til eller fravigelse fra krav om indbetaling til Landsbyggefonden.

Du vil få et overblik over regler, muligheder og konsekvenser, så du kan træffe beslutninger på et korrekt grundlag.

Temadagen vil bestå af både oplæg og dialog. Har du konkrete emner, du ønsker gennemgået, er du meget velkommen til at kontakte Komponent inden arrangementet.

Underviser

Varighed: 1 dag
Se hvad prisen inkluderer
Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen.
Er du i målgruppen?

Temadagen henvender sig til medarbejdere, der arbejder med kommunalt ejede ældreboliger.

Vil du høre mere? Så ringer vi til dig

Er du blevet nysgerrig på, hvordan Komponent kan hjælpe dig, eller vil du have mere information? Udfyld formularen, så ringer vores ekspert til dig. 

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Sigga landskab
Chefkonsulent
Sigga Birkvad