På Borgerservice 2024 sætter vi fokus på fremtidens borgerservice. Vi dykker ned i de initiativer, udfordringer og teknologiske løsninger, der bliver afgørende for borgerservice i fremtiden.

På dagen kommer du blandt andet til at til at høre mere om: 

  • Regeringens vision om "Digitalisering med omtanke". Vi ser nærmere på de fem initiativer, der sigter mod at forbedre støtten til digitalt udfordrede borgere og bliver klogere på, hvad de kommer til at betyde for det konkrete arbejde i borgerservice. 
     
  • "Digital Transformation af Borgerservice" her stiller Søren Frederik Bregenov-Beyer fra Digitalisering og Teknologi hos KL skarpt på hvordan digitale værktøjer som automatisering, kunstig intelligens og datadrevet beslutningstagning kan effektivisere og optimere vores arbejdsgange og processer. 
     
  • "Rettigheder og retssikkerhed i borgerservice". Morten Chjeffer Rasmussen fra Institut for Menneskerettigheder, vil dele otte principper, der skal sikre, at den digitale transformation respekterer borgernes rettigheder og retssikkerhed. Dette er ikke blot en teoretisk diskussion, men en praktisk tilgang til at skabe en digital fremtid, der er baseret på inklusion og respekt for grundlæggende rettigheder.

Traditionen tro har vi  en række faglige sessioner på konferencen. I år tager de afsæt i de fem pejlemærker for fremtidens Borgerservice som vi har gjorte operationelle og praksisnære. Du kan derfor blive klogere på Mit Overblik, kunstig intelligens i borgerservice, fuldmagter, borgerservice 'ud af huset' og meget mere!

Som altid vil vi også have en række spændende og relevante udstillere med på konferencen! 

Vi glæder os til en spændende dag i Nyborg!

2.750 kr.
Sted og startdato
Nyborg: 30. april 2024
Varighed: 1 dag
Se tid og sted for det valgte forløb
Nyborg Strand Hotel og Konferencecenter, Østerøvej 2, 5800 Nyborg
30. april 2024 kl. 9.00 - kl. 15.55
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Er du i målgruppen?

Konferencen er for ledere og medarbejdere i borgerservice.

 

09:00  Velkomst og morgenmad i udstillerområdet

09:30   Velkomst og rammesætning
// Pia Færch, kontorchef, KL og Kalle Syberg Kjær, centerchef, Komponent og dagens moderator

09.40   Digitalisering med omtanke
// opdateres

09.55  Digital transformation af borgerservice 
Oplægget sætter fokus på at udforske potentialet for digital transformation på borgerserviceområdet. Søren vil udfordre traditionelle arbejdsgange og præsentere innovative løsninger til at effektivisere og optimere arbejdsgange og processer. Søren vil også præsentere os for forskellige digitale værktøjer og teknologier, herunder automatisering, kunstig intelligens og datadrevet beslutningstagning.

Gennem praktiske eksempler og case-studier ser vi på, hvordan digitale løsninger kan forenkle rutinemæssige opgaver, forbedre samarbejdet og øge effektiviteten.

// Søren Frederik Bregenov-Beyer, chefkonsulent, Digitalisering og Teknologi, KL

10.30   Rettigheder og retssikkerhed i borgerservice
”Digitalisering skal altid understøtte borgernes rettigheder og retssikkerhed.”
Sådan lyder det første princip af i alt otte principper, der skal sikre, at digitaliseringen af det offentlige Danmark bliver borgernær og inkluderende. Bag principperne står en bred vifte af civilsamfundsorganisationer, eksperter og forskere. Formålet er at give konkrete indspil til, hvordan digitalisering af den offentlige sektor tager udgangspunkt i menneskerettigheder, borgerdeltagelse, demokratisering af infrastruktur og øget vidensgrundlag.

// Morten Chjeffer Rasmussen, chefkonsulent, Institut for Menneskerettigheder

11.05   Pause hos udstillerne og find din session

11.30   Sessioner
Se beskrivelser af sessionerne til højre på siden

12.30   Frokost

13.30   Sessionerne gentages

14.30   Kaffe og kage hos udstillerne

14.50  Kommunikation – med humoren som forløser
Kan man se det sjove i hverdagen, så kan man også blive det, der med et lidt slidt ord hedder “omstillingsparat”. Lad Karen-Marie Lillelund give et bud på, hvordan man skærper opmærksomheden på god kommunikation og får humoren med i købet - en ting er sikkert: Det bliver ikke kedeligt!
Karen-Marie sætte forkus på den kommunikation, der er grundlaget for arbejdsglæde, god stemning og dermed for en positiv arbejdskultur. Det handler om at vælge sine kampe og med direkte kommunikation skabe et fundament af tillid, som giver lattermildheden og den positive arbejdskultur gode vilkår. Med en positiv arbejdskultur bliver der lettere adgang til nye idéer, og når arbejdet foregår i en atmosfære hvor man har let til smil, kan man oven i købet minimere risikoen for at travlhed bliver til stress. Karen-Marie Lillelund forholder sig muntert og kritisk til vores måde at kommunikere på. Hun hjælper os med at få øje på de sjove og opmuntrende hændelser i hverdagen, og med at ruske op i den automatiske kommunikation og erstatte den med nærvær.

// Karen-Marie Lillelund

15.55 Tak for i dag og kom godt hjem

Læs mere Læs mindre

Sessioner

Vælg mellem følgende  sessioner. Sessionerne gentages - så du får mulighed for at deltage på to forskellige. 

Session 1: Dialogsession med Borgerservice: Dilemmaer og udfordringer i borgerservice 
På denne session lægger vi op til diskussion, debat og videndeling deltagerne imellem.
Sessionen har i år fokus på implementering af de nye pejlemærker.
// Bestyrelsen for Borgerservice Danmark og Martin Nielsen, chefkonsulent, Komponent

Session 2:  Kunstig Intelligens i praksis
På denne session vil vi dykke ned i fordele og udfordringer ved implementeringen af AI-løsninger i offentlige tjenester. Hvordan kan kunstig intelligens øge effektiviteten i borgerservice?  Hvordan sikrer vi datasikkerhed, privatlivsbeskyttelse og bias?  
På sessionen lægger vi op til en diskussion af kunstig intelligens mange potentialer når man samtidig skal arbejde på et etisk og transparent grundlag ift. lovgivningen.
//Thøger Terp, chefkonsulent, Komponent                

Session 3: Fuldmagter i Borgerservice 
Hvad er borgerens mulighed for at give støttepersoner adgang til at handle på deres vegne. Hvad er de konkrete opgaver på fuldmagtsområdet i Borgerservice? Hvilket mulighedsrum har Borgerservice, og hvordan kan KL understøtte på området.

// Ulla Larney, chefkonsulent, KL

Session 4: Borgerservice ’to go’ - Digital inklusion i praksis
I Aarhus har man en løsning, der hedder 'Borgerservice to go' som handler om at hjælpe de borgere, som af forskellige årsager ikke kan møde fysisk frem i Borgerservice. 

// Lene Hartig Danielsen, chef for borgerservice, Aarhus Kommune

Session 5: Mit overblik 
Målet med Mit Overblik er, at borgerne kan få overblik over deres egne sager, ydelser mm. ved både kommune, regioner og stat. På Mit Overblik bliver der nu udstillet flere og flere kommunale data for borgere.  I projektet arbejder vi på at øge transparensen og give borgeren nye muligheder i mødet med kommunen – og med Borgerservice.

På denne session vil vi udfolde den nye strategi for arbejdet med at få endnu flere kommunale data på Mit Overblik. Sammen med jer vil vi kvalificere, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe jer på borgerserviceområdet via Mit Overblik.

// Julie Kristoffer Bendtsen, konsulent og Marie Madsen, specialkonsulent, Digitalisering & Teknologi, KL

Session 6: Fremtidens attraktive arbejdspladser – på tværs af generationer
Hvordan ser den attraktive arbejdsplads ud i fremtiden? Hvad er egentligt vigtigt for medarbejderne, når de skal have lyst til at blive i jobbet? Og hvilke megatrends påvirker vores kommunale arbejdsmarked?

Mia Nyborg Jørgensen vil løfte sløret for nogle af de spændende indsigter fra en stor undersøgelse om kommunen som attraktiv arbejdsplads fra Komponent, som udkommer i april 2024 og koble indsigterne på hverdagen i borgerservice ved blandt andet at stille spørgsmål som: Er der noget særligt, der motiverer borgerserviceansatte? Og hvilken slags fleksibilitet bliver efterspurgt af forskellige aldersgrupper?

// Mia Nyborg Jørgensen, specialkonsulent, Komponent

 

Læs mere Læs mindre
 
 

Praktiske informationer

Tid

D. 30. april 2024.

Sted

Hotel Nyborg Strand
Østerøvej 2
5800 Nyborg

2.750 kr. ekskl. moms pr. deltager.

 

Tilmeldingsfrist d. 24. marts. Tilmelding er bindende. 

Det er muligt at tilmelde sig efter fristen, hvis der er ledige pladser. 

Igen i år er det muligt at deltage på Borgerservice 2024 som udstiller. Der et begrænset antal pladser, og tilmelding foregår efter først til mølle-princippet.

Se standplanen øverst til højre under Filer.
P.t. er stand 1, 2, 9, 10 og 11 ikke ledige.

Hvis du tilmelder din stand inden 1. februar 2024, er prisen 12.000 kr. ekskl. moms. Prisen for tilmelding herefter er 14.500 kr. ekskl. moms.

Inkluderet i prisen er:

  • Én deltager inkl. forplejning
  • Standplads på 3 m²
  • Strømstik og trådløst internet.

Pris pr ekstra deltager: 1.500 kr. ekskl. moms
Max 2 ekstra deltagere til 1.500 kr, Yderligere deltagere er til normal deltagerpris.

Hvis du vil vide mere eller tilmelde dig som udstiller, er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Kontakt

Har du spørgsmål til Borgerservice 2024, er du altid velkommen til at kontakte os

Har du spørgsmål til din tilmelding eller ønsker du en plads som udstiller, kan vores koordinator Dorthe Bidstrup Jensen hjælpe dig.

Har du spørgsmål til programmet eller andre ting, er du meget velkommen til at kontakte vores konferenceansvarlige Anne Skjelborg.

Anne Skjelborg
Konference- og eventansvarlig
Anne Skjelborg
DBJ
Koordinator
Dorthe Bidstrup Jensen