Sidder du med bevilling af økonomisk fripladstilskud og vil forstå opkrævningsdelen ? Eller arbejder du i Opkrævningsafdelingen og vil forstå hvordan og hvorfor kravene opstår i fagafdelingen, så er dette kursus lige noget for dig

Mange opkrævningsafdelinger- og enheder oplever i disse år en udskiftning af medarbejdere, som sidder med selve opkrævningsopgaven.
Så mens mange ansatte har godt styr på opkrævningens faser, så er der løbende behov for at klæde forholdsvis nye medarbejdere på med viden, færdigheder og kompetencer indenfor opkrævning – og i dette tilfælde  dagtilbudslovens § 93 og krav efter § 93a.

Komponent har lyttet på vores mange deltagere på vores opkrævningsforløb, og lancerer nu endnu en ’træningsbane’, hvor vi har som ambition at gøre dig til  kontorets bedste indenfor dagtilbudsloven og folkeskoleloven, når du skal opkræve daginstitution og SFO.

Hvis vi må bruge 3 formiddage i dit arbejdsliv og gøre dig endnu bedre– så læs videre!

 

3.560 kr.
Varighed: 3 X 3 timer
Se tid og sted for det valgte forløb
1. session
3. marts 2025 kl. 8.15 - kl. 11.15

2. session
17. marts 2025 kl. 8.15 - kl. 11.15

3. session
31. marts 2025 kl. 8.15 - kl. 11.15
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer
Prisen er. ekskl. moms og dækker undervisning og materialer. Faktura sendes ud 2-3 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristens udløb. Et godt tilbud! De første 3 tilmeldte fra samme kommune får 10% på prisen! Rabatten udløses ved min. 3 tilmeldte fra samme kommune.
Er du i målgruppen?

Opkrævningsmedarbejdere – som ønsker at blive kontorets ekspert indenfor  dagtilbudsloven og folkeskoleloven, når du skal opkræve daginstitution og SFO.

Dit udbytte

Efter kurset har du helt styr på reglerne - særligt når det kommer til månedlige genberegninger og årlige efterreguleringer af betalinger af daginstitution og SFO og årsreguleringer.

Vi går helt tæt på hvordan regningerne opstår og de helt grundlæggende stamdata for regningen, der sendes til borgeren. Hvornår kan vi blot rykke med gebyr, og hvornår skal vi gøre noget andet - fastsætte en betalingsordning?

Vi ser bl.a. på:

Læs mere Læs mindre

✓   Krav efter dagtilbudslovens § 93 og krav efter § 93a.

✓   Årlige genberegninger for selvstændige – skattemæssige afskrivninger - virksomhedsskatteordningen

✓   Forskellen på en rykkerskrivelse og påkravsskrivelse – hvornår skal vi bruge rykkerskrivelsen og hvornår påkravsskrivelsen?

Læs mere Læs mindre

✓   De grundlæggende love og bekendtgørelser og skaber sammenhænge.

✓   Regler for at opnå modregning i børne- og ungeydelsen, da ydelsen er delt ligeligt mellem forældre.

✓   Hvordan sikrer vi GDPR-compliance ved registrering af medhæftere og overholder dataminimeringsprincipperne?

Læs mere Læs mindre

Kurset kombinerer faglig gennemgang med gruppearbejde med udgangspunkt i din hverdag. Fokus er på dialogen om tilbagebetaling af økonomisk fripladstilskud og udfordringerne i samarbejdet med Gældsstyrelsen.

Læs mere Læs mindre

Mød dine undervisere

Du vil møde de absolut største kapaciteter på opkrævningsområdet i Danmark – som samtidig taler i et sprog, som du forstår:

Læs mere Læs mindre
Michael Møller

Michael Møller 
Specialkonsulent i KL. 

Michael har 28 års erfaring med kommunal opkrævning, heraf 22 år som leder og centerchef i både en mellemstor og Danmarks største kommune. Han er faglig konsulent for Schultz, forfatter til rapporter i LovGuide Opkrævning og underviser på kommunomfaget “Kommunal Opkrævning” hos Komponent.

Læs mere Læs mindre
Mia Ellehave

Mia Ellehave
Specialist i Horsens Kommune. 

Mia har siden 2016 arbejdet med opkrævning og inddrivelse af fordringer, med særligt fokus på dagtilbudsloven og folkeskoleloven i forbindelse med opkrævning inden for daginstitutioner og SFO.

Læs mere Læs mindre
John Johansen

John Johansen
Afdelingsleder og debitor controller i Horsens Kommune. 

John har arbejdet med opkrævning og inddrivelse af fordringer siden 1992. Siden 2013 har han været afdelingsleder for opkrævningsområdet, ejendomsskatteområdet og økonomisk fripladstilskud.

 

Læs mere Læs mindre

Fælles for dem alle 3 er indsigt, erfaring og forankring i en dagligdag fyldt med konkrete og komplekse sager indenfor kommunal opkrævning.

Læs mere Læs mindre

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

MN
Chefkonsulent
Martin Nielsen
Lene Sloth Jørgensen
Koordinator
Lene Sloth Jørgensen