Når de nye regler om øremærket barsel træder i kraft til sommer, vil endnu flere tage barsel – og det stiller krav til lederne, da rigtig mange medarbejdere skifter job eller går på deltid i forbindelse med deres barsel.

Med den store mangel på arbejdskraft, der samtidig er i kommunerne, er der behov for, at kommunale ledere klædes på til at fastholde og motivere medarbejderne. Det kan fx være med ledelsesværktøjer, der øger ligestilling og fastholder medarbejdere i forbindelse med barsel. Barsel er nemlig ikke kun et personalegode – det også blevet et konkurrenceparameter, som medarbejdere har fokus på, bliver håndteret godt ledelsesmæssigt.

Webinaret giver dig indblik i de vigtigste elementer, du som leder skal være opmærksom på i forbindelse med at håndtere barsel: Hvad er lederens vigtigste rolle i forbindelse med håndtering af barsel, hvilke konkrete indsigter og ledelsesværktøjer skal du bruge – og hvordan bruger du barslen som springbræt til at skabe værdi for både dine medarbejdere, din egen ledelsesgerning og din arbejdsplads? Det er nogle af de ting, som webinaret vil gøre dig klogere på. 

Du får konkrete råd om, hvad du kan gøre for at fastholde dine medarbejdere i forbindelse med barsel samt, hvordan du omsætter barslen til værdi når dine medarbejdere kommer tilbage fra barsel. Du får desuden indblik i, hvilke konkrete ledelseskompetencer du skal bruge for at håndtere barsel godt – og dermed, hvad god barselshåndtering kan betyde, hvis du vil styrke dit personlige lederskab til fordel for alle dine medarbejdere.

 

Oplægsholdere

Natalia Rogaczewska, stifter og direktør af VÆRDBAR, der rådgiver om strategisk håndtering af barsel.

Louise Angelo, specialkonsulent i Komponent.

Varighed: 1 time
Er du i målgruppen?

Kommunale chefer, ledere og HR-konsulenter.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

1500x920_LOUA
Specialkonsulent
Louise Angelo
AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek