På Borgerservice 2025 sætter vi fokus på fremtidens borgerservice. Vi dykker ned i de initiativer, udfordringer og teknologiske løsninger, der bliver afgørende for borgerservice i fremtiden.

Borgerservice 2025 åbnes af minister for digitalisering, Caroline Stage Olsen. 
På konferencens første halvdel har vi har fokus på krisehåndtering i borgerservice. Vi dykker ned i, hvad en krise egentlig er, og hvordan borgerservice kan blive et vigtigt bindeled i at skabe tryghed og finde løsninger. Desuden skal vi blive klogere på, hvordan ledere og medarbejdere kan opbygge et stærkere mindset for at tackle kriser og styrke organisationens robusthed.

Om eftermiddagen ser vi på, hvordan de nyeste generative AI-værktøjer kan forvandle udviklingen af borgerservice – både i forhold til arbejdsopgaver og organisering. Thomas Terney er en af landets førende eksperter i AI og i sit opæg vil han særligt fokusere på, hvordan man kan anvende AI-løsninger ift. sine daglige arbejdsopgaver og øge både sin effektivitet og jobtilfredshed. 

Konferencen indeholder en række faglige sessioner, der giver mulighed for at hente ny viden, deltage i inspirerende dialoger og styrke dit netværk. Uanset om du søger indsigt eller konkrete løsninger, går du herfra med værktøjer til at løfte både din organisation og indsatsen for borgerne. Vi glæder os til at se dig!

Som altid vil vi også have en række spændende og relevante udstillere med på konferencen! 
Er du interesseret i at få plads som udstiller, kan du kontakte Dorthe Bidstrup Jensen på:  E: dbj@komponent.dk

Vi glæder os til en spændende dag i Nyborg!

2.750 kr.
Sted og startdato
Nyborg: 6. marts 2025
Varighed: 1 dag
Se tid og sted for det valgte forløb
Nyborg Strand Hotel og Konferencecenter, Østerøvej 2, 5800 Nyborg
6. marts 2025
Er du i målgruppen?

Konferencen er for ledere og medarbejdere i borgerservice.

 

Ændringer i programmet kan forekomme

09:00  Registrering og morgenmad i udstillerområdet

09:40  Rammesætning af dagens program
// Kalle Syberg Kjær, centerchef, Komponent, dagens moderator
// Pia Færch, kontorchef, KL

09:50 Velkomsttale
// Caroline Stage Olsen, minister for digitalisering 

10:05  Krisehåndtering i en ny tid – hvad betyder det for borgerservice?
Krise er blevet et nøgleord i vores tid. Pandemier, energikriser og globale forsyningskædeproblemer har skabt et paradigmeskift, hvor evnen til at forstå, forebygge og håndtere kriser er vigtigere end nogensinde. Særligt for de, der står i frontlinjen med borgerkontakt.

Jonas Muñoz Sylvest er ekspert i sikkerhed og krisehåndtering og har mere end 16 års erfaring fra både den offentlige og private sektor.  Jonas vil give os en introduktion til, hvad kriser egentlig er, hvordan vi kan forstå deres dynamikker, og hvorfor det er afgørende at tænke strategisk, men at forstå det taktiske  – også når det handler om borgerservice.  Oplægget zoomer ind på de konkrete konsekvenser som for eksempel brud i forsyningskæderne kan have for borgere, og hvordan borgerservice kan blive et vigtigt bindeled i at skabe tryghed og finde løsninger. Samtidig sætter vi fokus på, hvordan ledere og medarbejdere kan opbygge et stærkere mindset for at tackle kriser og styrke organisationens robusthed og resiliens.

// Jonas Muñoz Sylvest, chefkonsulent, Regional Beredskabsudvikling og -Støtte (ReBUS)

10:45 Paneldebat:  Når kriser rammer – perspektiver på roller, opgaver og ansvar i borgerservice
// Lene Hartig Danielsen, chef for borgerservice, Aarhus Kommune
// Jonas Muñoz Sylvest, chefkonsulent, Regional Beredskabsudvikling og -Støtte (ReBUS)
// Mark Korshøj Jensen, borgerservicechef, Gladsaxe Kommune og forman for BorgerserviceDanmark
// KL

11:20  Pause –mød udstillerne og find din session

11:45 Sessioner (se beskrivelser til højre på siden)

12:45  Frokost

13:40  Sessionerne gentages

14:40  Kaffe og kage hos udstillerne

15:05  AI – Fra usynlig teknologi til uundgåeligt værktøj
Kunstig intelligens (AI) har i årevis været en del af din hverdag – ofte uden at du har lagt mærke til det. Men noget har ændret sig. Med værktøjer som ChatGPT og MidJourney er AI rykket fra baggrunden til forgrunden, hvor det nu bruges aktivt af millioner i deres daglige arbejde.

På blot 20 år er udviklingen accelereret voldsomt, drevet af milliardinvesteringer, banebrydende forskning og kraftfuld hardware. AI er ikke længere en teknologi, der kun lever i tech-giganters laboratorier – det er en integreret del af vores liv og arbejde, både synligt og usynligt.

  • En engagerende introduktion til en af de mest transformative teknologier i vores tid.
  • En dybere forståelse af, hvad kunstig intelligens egentlig er, og hvordan den fungerer.
  • Inspirerende cases, der viser, hvordan AI allerede skaber værdi.
  • Praktiske værktøjer til at analysere og udnytte AI's potentiale i din egen organisation.

// Thomas Terney, tech-ekspert, iværksætter

15:55  Farvel og tak

Læs mere Læs mindre

Session 1: Dilemmaer og udfordringer i borgerservice – Dialogsession med BorgerserviceDanmark
På denne session lægger vi op til diskussion, debat og videndeling deltagerne imellem.

// Bestyrelsen for Borgerservice Danmark og Martin Nielsen, chefkonsulent, Komponent

Session 2: Hjælp dem der hjælper 
Hvordan understøtter vi bedst de medarbejdere, der dagligt hjælper borgere? Denne session fokuserer på værktøjer, metoder og samarbejde, der styrker medarbejderne i deres rolle og sikrer bedre oplevelser for både borgere og hjælpere.

// Ulla Larney, seniorkonsulent, KL 

Session 3: Kom godt i gang og godt videre med Mit Overblik på Borger.dk
Få en kort introduktion til funktionerne i Mit Overblik og deltag i en interaktiv session, hvor vi drøfter, hvordan værktøjet bedst implementeres og anvendes både af borgere og kommunalemedarbejdere. Med refleksionsspørgsmål og fælles dialog får du konkrete input til at styrke borgernes digitale oplevelse.

// Joachim Daus-Petersen, konsulent, KL

Session 4: Hvordan arbejder Gældsstyrelsen med inddrivelse og kommunikation til borgerne?
Yder I økonomi- eller gældsrådgivning i jeres borgerservice? Eller er du blot interesseret i at vide mere om Gældsstyrelsens arbejde? Så kom forbi denne session.
Gældsstyrelsen er statens inkasso - vi hjælper Danmark ud af gæld. Over 900.000 borgere i Danmark har gæld til det offentlige. Alligevel kender mange ikke til Gældsstyrelsen og til de stærke værktøjer, vi har til at inddrive gæld. Derfor arbejder vi i Gældsstyrelsen målrettet på at styrke kommunikationen til borgerne, blandt andet gennem eksterne samarbejdspartnere.

 Underdirektør Kristian Ryom og Souschef Michael Olsen fra Borger- og virksomhedskontakt vil i dette oplæg beskrive hvordan, og der lægges op til efterfølgende diskussion: hvordan kan Gældsstyrelsen understøtte gældsvejledningen i Borgerservice?"

// Kristian Ryom, underdirektør og Michael Olsen, souschef, Borger- og virksomhedskontakt, Gældsstyrelsen

Session 5: Arbejdsfællesskaber, der giver mig trivsel og arbejdsglæde
Det stærkeste vi har, er fællesskabet. 
Hvilke arbejdsfællesskaber indgår du i på din arbejdsplads? Hvilke arbejdsfællesskaber giver dig særlig meget energi? Hvad er det egentlig, der skal til for at gøre vores arbejdsfællesskaber sunde og holdbare? Og hvordan kan vi hver især bidrage til nogle inkluderende og trygge fællesskaber, hvor alle oplever at høre til, og hvor vi sammen lykkes godt med at løse vores opgaver?
På denne workshop skal vi afprøve et par helt konkrete metoder til at styrke trivsel og arbejdsglæde i de fællesskaber vi indgår i på arbejdet. Hvad enten du er medarbejder, leder eller chef, vil du gå fra workshoppen med inspiration og idéer til, hvad du kan gøre for at værne om jeres arbejdsfællesskaber og jeres psykiske arbejdsmiljø.

// Katrine Brenner, chefkonsulent, Komponent

Session 6: Inspiration til arbejdet med digital inklusion
Kom og få nye perspektiver på, hvordan vi kan styrke digital inklusion i borgerservice. Med spændende oplæg og fælles dialog sætter vi fokus på løsninger, der gør en forskel for alle borgere.

// KL

Session 7: Mød udstillerne 
På denne session får du mulighed for at møde konferencens udstillere – de nøgleleverandører, der leverer innovative løsninger og produkter til borgerservice. Her kan du udforske deres tilbud, få demonstreret de nyeste teknologier og stille spørgsmål direkte til eksperterne.

Sessionen giver dig en unik chance for at skabe netværk, hente inspiration til optimering af borgerservice og opdage nye muligheder, der kan styrke kvaliteten af dit arbejde.

// Kamilla Winther Christoffersen, KL

Læs mere Læs mindre
 
 

Praktiske informationer

Tid

Den 6. marts 2025

Sted

Hotel Nyborg Strand
Østerøvej 2
5800 Nyborg

2.750 kr. ekskl. moms pr. deltager.

 

Tilmeldingen er bindende. 

 

Igen i år er det muligt at deltage på Borgerservice-konferencen som udstiller. Der et begrænset antal pladser, og tilmelding foregår efter først til mølle-princippet.

Se standplanen øverst til højre under Filer.
P.t. er stand 5, 7, 8 og 9 ikke ledig.

Hvis du tilmelder din stand i 2024, er prisen 12.000 kr. ekskl. moms. 
Prisen for tilmelding herefter er 14.500 kr. ekskl. moms.

Inkluderet i prisen er:

  • Én deltager inkl. forplejning
  • Standplads på 3 m²
  • Strømstik og trådløst internet.

Pris pr ekstra deltager: 1.500 kr. ekskl. moms
Max 2 ekstra deltagere til 1.500 kr, Yderligere deltagere er til normal deltagerpris.

Hvis du vil vide mere eller tilmelde dig som udstiller, er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Kontakt

Har du spørgsmål til Borgerservice-konferencen, er du altid velkommen til at kontakte os

Har du spørgsmål til din tilmelding eller ønsker du en plads som udstiller, kan vores koordinator Dorthe Bidstrup Jensen hjælpe dig.

Har du spørgsmål til programmet eller andre ting, er du meget velkommen til at kontakte vores konferenceansvarlige Anne Skjelborg.

Anne Skjelborg
Konference- og eventansvarlig
Anne Skjelborg
DBJ
Koordinator
Dorthe Bidstrup Jensen