Brug to dage med kolleger fra hele landet.

Grib bolden, og styrk dine muligheder som administrativ medarbejder ved PPR. 

Som administrativ medarbejder ved PPR har du en afgørende rolle i at få tingene til at glide i hverdagen – men din indsats og faglighed bliver ofte overset, når der skal ske forandringer. Når politikere, topchefer og konsulenter digitaliserer, sparer og effektiviserer, glemmer de i mange tilfælde at indtænke den reelle betydning af det administrative arbejde – også i forhold til PPR. Måske skyldes det uvidenhed om det administrative arbejde. Måske er mange simpelthen ikke klar over, hvad de går glip af ved at lade hånt om administrationens betydning for PPR. Men arbejdet er noget ganske særligt - når der skal udsendes revisitationsbreve, skabes økonomiske overblik, indhentes samtykker osv.. Her har administration en afgørende betydning for effektiv drift og udvikling. I 2022 handler det om, at den administrative medarbejder skal turde gribe både nye og gamle bolde. 

Temaerne i programmet for årsmødet er udvalgt, udviklet og skåret til af vores mange dialoger med administrative medarbejdere ved PPR fra hele landet, HK Kommunal og ikke mindst tidligere deltagernes feedback til os i Komponent. 

Måske kender du allerede årsmødet – eller kender kollegaer, som var afsted sidste år; eller for mange år siden. Selvom Komponent afvikler kurset år efter år – så er der her i et det nye årti endnu mere brug for ny og aktuel viden, inspiration og værktøjer til at tage med hjem til det daglige arbejde. Derfor har vi endnu engang skabt det bedste program, som også sætter fokus på viden, inspiration og ikke mindst erfaringsudveksling blandt dine kollegaer fra hele Danmark. >>https://padlet.com/okaytone/5orwentycj0rgmyw

Hvis du er nuværende eller tidligere Kommunomstuderende, så får du 10% rabat på prisen. 

Hvis I tilmelder jer 3 deltagere fra samme kommune, så opnår I 10 % rabat på prisen!  

6.850 kr.
Sted og startdato
Middelfart: 14. september 2022
Varighed: 2 dage
Se alle dage og tidspunkter
Comwell Middelfart, Karensmindevej 3, 5500 Middelfart
14.09.2022 kl. 09:30 - 15.09.2022 kl. 15:30
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er. ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning samt overnatning i enkeltværelse med eget bad og toilet. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingsen er bindende efter fristens udløb.

Er du i målgruppen?

Administrative medarbejdere ved PPR og andre faggrupper, som finder kurset relevant.

Program

Ankomst og sen morgenmad
Velkomst, rammesætning og præsentation af programmet v. kursusleder
Hver deltager beskriver en konkret og praksisnær problemstilling, der følger deltageren gennem begge dage. Der samles løbende op i en proceshåndbog.
Træn de forvaltningsmæssige muskler på specialundervisningsområdet
Til dette oplæg vil du få mulighed for at få genopfrisket de mange juridiske regler, som relaterer sig til PPR og sagsbehandlingen på området. Vi dykker ned i forvaltningsret i relation til området, og vil gennemgå følgende forvaltningsretlige begreber i et PPR-perspektiv; parter, partshøring, afgørelse, notatpligt, klagevejledning, aktindsigt og vejledningspligt.

Vi ser bl.a. på spørgsmål som
-Når barnet fylder 18 år og de enten selv ønsker sagen eller den skal sendes videre til f.eks. jobcenter – hvordan forholder vi os så til bl.a. forældreunderskrift?
-Og hvad med reglerne i forhold til de oplysninger, som der står i sagen vedr. forældrene?
-Hvad skal slettes og hvad må godt sendes videre mm.?

Der vil være afsat tid til sparring i plenum med udgangspunkt i konkrete dilemmaer og udfordringer. Som deltager får du mulighed for at indsende ønsker til emner, specifikke bestemmelser, konkrete tvivlsspørgsmål eller andet af juridisk og forvaltningsmæssig karakter - vi vil derpå bestræbe os på at svare på alt det indsendte under oplægget.
Frokost
Kollegaer i PPR – hele Danmark rundt
Pause
Administration som kernedyd – viden og fakta om de administrative kompetencer
Thøger Terp, Komponent
Spørge-saloner som gå-tur ved vandet
Erfaring, undring og udfordringer for mig som administrativ medarbejder i PPR
Afrunding af dagen – vi samler op på udfordringerne
Pause
Middag - efterfølgende Janssons Bingo
Morgenbadning og morgenbuffet
Opsamling på dagen i går og præsentation af workshops
Workshoprunder
Der er mulighed for at vælge 2 workshops* - én i hver runde.

Runde 1: 09.00 til 10.25
Runde 2: 10.35 til 12.00

Jacob Høffer Larsen , John Møldrup , Thea Lindholm og Heidi Gravesen

*Workshops finder du under fanen filer



Frokost
Københavns Kommune - Albert Aktindsigt
Afrunding, evaluering og uddeling af beviser
Ledelse
Studievejleder Claudia Grassi Ahlburg, Komponent

Administration
Chefkonsulent Martin Nielsen, Komponent

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Du kan også ringe på vores hovednummer 8779 6300 eller skrive til hej@komponent.dk. Så sørger vi for, at din henvendelse lander det rigtige sted, og du hører straks fra os.

MN
Chefkonsulent
Martin Nielsen
Gitte Hardahl Jensen
Koordinator
Gitte Hardahl Jensen