Brug to dage med kolleger fra hele landet.

Har du det arbejdsliv, du ønsker dig? Har du mere energi, når du går hjem fra arbejde, end da du kom? Har du overblik og overskud til at tænke langsigtet? Nej vel... eller i hvert fald ikke hele tiden. Den gode nyhed er, at du kan tage styring på dit arbejdsliv og skabe en hverdag præget af overblik, overskud og arbejdsglæde. 

Selvom din arbejdsplads sætter rammerne for dit arbejdsliv og dine opgaver, har du samtidig stor indflydelse på, hvordan du kan skabe et arbejdsliv, hvor du trives og blomstrer. Når du tager styring på dit arbejdsliv, kommer det ikke kun dig selv til gode.
En medarbejder med overskud og overblik er en medarbejder, der beriger et samarbejde, ser "hele vejen rundt om en opgave", skaber helhed i opgaveløsningen og bliver længere i jobbet. 

På dette årsmøde sætter vi spot på fremtiden for administrative medarbejdere fra PPR.

  • Hvad er de vigtigste tendenser i fremtidens arbejdsmarked?
  • Har den administrative PPR-medarbejder også en berettigelse i fremtiden, og hvad kan du selv gøre for at tage styring og skabe det arbejdsliv, du drømmer om?

Vi tilbyder et kig ind i fremtiden og giver dig samtidig en række effektive redskaber med fokus på blandt andet selvledelse, effektiv arbejdstilrettelæggelse og videreuddannelse/-udvikling. Alt sammen temaer, som sidste års deltagere har peget på som relevante temaer. 

Undervejs i årsmødet krydrer vi fokus på din personlige udvikling med et stærkt fagligt fokus på den lovgivning, som fylder (og driller) i hverdagen. Du får solid viden om relevant jura inden for PPR-området, samtidig med at du udvikler din praksis gennem et intensivt arbejde med konkrete cases og dilemmaer, faciliteret af dygtige og vidende fagfolk. 

Du får rig mulighed for at bringe dine erfaringer i spil, inspirere dine fagfæller og lade dig inspirere af dem. Programmet flettes sammen i et miks af vidensindlæg, deltagelses-, refleksions- og innovationsrum, netværksdannelse og konkrete læringsindlæg. 

Og som prikken over i'et tilbyder vi i år et (gratis) opfølgende netværksmøde, hvor du får mulighed for at møde dine fagfæller og genbesøge og videreudvikle den læring og indsigt, som du fik på årsmødet. 

6.925 kr.
Sted og startdato
Middelfart: 25. september 2023
Varighed: 2 dage
Se tid og sted for det valgte forløb
Comwell Middelfart, Karensmindevej 3, 5500 Middelfart
25. september kl. 9.30 - 26. september 2023 kl. 15.30
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer
Prisen er. ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning samt overnatning i enkeltværelse med eget bad og toilet. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingsen er bindende efter fristens udløb.
Er du i målgruppen?

Administrative medarbejdere ved PPR og andre faggrupper, som finder kurset relevant.

Program

Ankomst og sen morgenmad
Velkomst
Ved kursusledere Mia Nyborg Jørgensen og Emilie Sierant Sørensen, Komponent
Pause
Få styr på fremtidens arbejdsmarked
Den offentlige sektor vil stå overfor et dobbelt pres i de kommende år: Flere krav fra forventningsfulde borgere og færre midler at gøre godt med.
Vi får brug får robotter, avanceret teknologi og dygtige administrative medarbejdere til at binde det hele sammen.
Få et bud på de vigtigste megatrends, som påvirker fremtidens kommunale arbejdsplads, på fremtidens vigtige kompetencer og på udfordringer og muligheder på det flydende arbejdsmarked.

Om Anne-Marie Dahl
Anne-Marie Dahl er fremtidsforsker, forfatter og driver sin egen virksomhed Futuria www.futuria.dk. Hun er uddannet cand.scient.pol. med sidefag i psykologi og har 20 års erfaring i at arbejde med fremtidsscenarier og strategiske processer.
Frokost
Handlingsrum session 1
Handlingsrummet er et fysisk rum, som vi bygger op i fællesskab undervejs i Årsmødet. Her har vi fokus på at omsætte vores nye viden, drøftelser og erkendelser til konkrete handlingsmuligheder. Vi bruger rummet og hinanden til at finde ud af, præcis hvad det er, vi hver især har brug for at gøre for at skabe det arbejdsliv, vi ønsker os. Og undervejs sørger vi også for, at komme ud og få noget frisk luft.
Ved Komponent
Brug ChatGPT som den ultimative assistent i din kommunale hverdag
ChatGPT er en chatbot, der er trænet i at forstå og producere menneskelignende svar på spørgsmål og forespørgsler. Den kan hjælpe dig med at besvare spørgsmål fra borgere og medarbejdere, generere rapporter og udføre automatiserede opgaver. Med andre ord kan ChatGPT hjælpe dig med at spare tid og ressourcer, så du kan fokusere på mere komplekse opgaver. Vi ser bl.a. På, hvordan ChatGPT kan hjælpe dig med at skrive emails , standardbreve og brainstorme på et givent emne. Det handler om at eksperimentere med ChatGPT og udforske dets mange muligheder.
Chefkonsulent Martin Nielsen, Komponent
Pause
Skab overblik og overskud gennem selvledelse
Selvledelse er både et trivselsparameter og en potentiel risiko for både medarbejderen og kerneopgaven. Hvordan undgår den selvledende medarbejder at ende som en ensom satellit i et uoverskueligt solsystem, hvor leder og kolleger enten opleves faretruende tæt på eller alt for langt væk? I oplægget og samtalerne vil fokus være tredelt:
1 Selvledelse som samfundstrend: Hvad har vi lært om medarbejderskab, ledelse og kollegaskab i de årtier, hvor selvledelse har været en præmis for mange medarbejdere?
2 Konkrete redskaber og værktøjer til selvledelse, der baserer sig på ovennævnte erfaringer i selvledelse og trivsel og skaber god struktur i arbejdsdagen.
3 Ledelse af den selvledende medarbejder: Den selvledende medarbejder skal både ledes og lade sig lede, men hvornår og hvordan? Hvilken type ledelse har selvledende medarbejdere behov for, så deres overblik og overskud i kerneopgaven styrkes?

Workshoppen vil veksle mellem oplæg, værktøjer, spørgsmål og samtaler.

Erhvervspsykolog Anna Margrethe Nebel, Institut for Professionelle Samtaler
Egen tid
Middag og hygge
Morgenmad og mulighed for luft
Handlingsrum session 2
Ved Komponent
Juridisk workshop med fokus på den lovgivning der fylder og driller på jeres område
Borgerrådgiver Kresten Gaub, Roskilde Kommune
Frokost
Frigiv 30 min om dagen
Du kan frigive 30 minutter om dagen som administrativ medarbejder - må vi vise dig hvordan? Med din bærbare computer under armen, så vil vi bruge eftermiddagen på at se på hvilke udfordringer og muligheder der er ved den måde du organiserer dine opgaver på i dag. Lidt provokerende tør vi - i oplægget - godt sige, at hvis du kan anvende fx Outlook som redskab til at understøtte organiseringen af dine arbejdsopgaver som administrativ på PPR området bedre, så kan du frigive 30 minutter om dagen.
Jens Dahlsgaard, Nye Visioner
Pause
Handlingsrum session 3
Ved Komponent
Afrunding og netværk
Vi sætter spot på vores kommende digitale netværksmøde. Hvad skal der ske på mødet og hvad har vi brug for at mødes om.?
Tak for denne gang

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Billede af AMHB
Chefkonsulent
Anne Mette Holme Bertelsen