Få styr på det formelle grundlag for byggesagsbehandlingen.

Som kommunal byggesagsbehandler medvirker du til realisering af erhvervslivets vækstplaner og bidrager til at gøre borgernes drømme om det gode liv til virkelighed når de bygger til, bygger om eller bygger nyt.

Du har derfor en central rolle som sparrings- og samarbejdspartner indenfor de servicemål og rammer som der er opstillet kommunalt som dit vilkårs- og mulighedsrum.

Det betyder i praksis at du skal mestre både lovgivning og den løsningsfokuserede dialog for at lykkes som kommunal byggesagsbehandler.

På uddannelsen Den Kommunale byggesagsbehandler – Grundlæggende, får du styr på det formelle grundlag for god og korrekt byggesagsbehandling, med afsæt i en tematisk gennemgang af byggemyndighedens retsgrundlag, herunder Byggeloven, Bygningsreglementet og de grundlæggende forvaltningsretlige principper.

Undervisningen er er blanding af undervisning, caseoplæg, dialog og kollegial sparring i et trygt læringsrum.

Bemærkninger

For at få det fulde udbytte af kurset, er det et krav, at man har minimum 6 måneders erfaring.

Da der på kurset også lægges vægt på den praktiske opgaveløsning, bedes du medbringe en bærbar PC.

Du bedes medbringe byggelov, planlov, bygningsreglement, lommeregner og målepind.

Om modul 1 og 2

Uddannelsen Byggesagsbehandleren er en grundlæggende uddannelse, hvor du får styr på det formelle grundlag for god og korrekt byggesagsbehandling. Uddannelsen består af 2 moduler:
Byggesagsbehandling - grundlæggende (modul 1) og Byggesagsbehandling - kontrol og service (modul 2). Modulerne kan tages uafhængigt af hinanden, men det anbefales at tage dem i nævnte rækkefølge.....

Undervisere

Kurset er tilrettelagt i samarbejde med Forum for Danske Bygningsmyndigheder.

Underviserne Chefkonsulent Lisbet Lorenzen, Byggesagsbehandler Thomas Frydensbjerg og Faglig koordinator Jan K. Olesen

Ringbind

Undervisningsmateriale vil ikke længere blive printet og udleveret på dagen. Materiale vil kun være tilgængeligt på MitKomponent. Ønsker du materiale i printet udgave kan det tilkøbes til 440 kr. ekskl. moms. 

11.695 kr.
Sted og startdato
Fredericia: 24. januar 2023
Varighed: 3 dage
Se alle dage og tidspunkter
Trinity Hotel og Konferencecenter, Gl. Færgevej 30, Snoghøj, 7000 Fredericia
24.01.2023 kl. 09:30 - 26.01.2023 kl. 16:30
Din tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristens udløb. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer, forplejning samt overnatning i enkeltværelse. Faktura sendes ud 3-4 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristen, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristen. 

Er du i målgruppen?

Målgruppen er nye og mindre erfarne byggesagsbehandlere. For at få det fulde udbytte af kurset, er det et krav, at man har minimum 6 måneders erfaring. Vi anbefaler også, at man har relevant faglig uddannelse.

Program

Kaffe med brød
Velkomst og præsentation
Gruppeopgave 1 (gruppearbejde)
Gruppeopgave 1 (plenum)
Lovhierarkiet/Byggeloven
Frokost
Lovhierarkiet / byggeloven fortsat
Kaffepause
Lovhierarkiet / byggeloven fortsat
5 o'clock Tea
Lovgennemgang
Middag
Morgenmad
Lovgennemgang (fortsat)
Gruppeopgave 2 (gruppearbejde)
Gruppeopgave 2 (plenum)
BR18, Kap. 1, 36 og 37, incl. krav til byggetilladelsen
Kaffepause
BR18, Kap. 1, 36 og 37, incl. krav til byggetilladelsen fortsat
Frokost
BR18, Kap. 1, 36 og 37, incl. krav til byggetilladelsen fortsat
BR18, Kap. 8, 20 og 23
Kaffepause
BR18, Kap. 8, 20 og 23 fortsat
5 o'clock Tea
Gruppeopgave 3-4 (gruppearbejde)
Gruppeopgave 3-4 (plenum)
BR18, Kap. 2, 3, 9, 10 og 13
Middag
Morgenmad
BR18, Kap. 5, 27 og 29
Kaffepause
BR18, Kap. 5, 27 og 29 fortsat
Gruppeopgave 5 (gruppearbejde)
Gruppeopgave 5 (plenum)
Frokost
BR18, Kap. 4, 6, 7, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 25 og 26
Kaffepause
Myndighedsrollen / Forvaltningsretten
Opsamling
Grab and Go-sandwich - herefter afrejse
Ret til programændringer forbeholdes!

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek
Hanne Lykke
Chefkonsulent
Hanne Lykke