På dette forløb konkretiserer vi begrebet arbejdsfællesskaber og kobler det med adfærdsdesign. Du får indsigt og værktøjer til at forebygge højt sygefravær ved at styrke samarbejde og trivsel på din arbejdsplads gennem konkrete mikrohandlinger.

Arbejdsfællesskaber står højt på den strategiske dagsorden i mange kommuner. Blandt andet fordi, holdbare arbejdsfællesskaber kan være en vej til at højne trivslen og nedbringe sygefravær. Men hvad taler vi om, når vi taler om arbejdsfællesskaber? Og hvad er din opgave som leder?

Arbejdsfællesskaber er et begreb vi forstår forskelligt alt efter den kontekst, vi befinder os i, og alt efter hvad vi er optaget af lige nu og her.

På dette kursus vil vi konkretisere begrebet arbejdsfællesskaber, vi vil koble stærke arbejdsfællesskaber med adfærdsdesign, og du vil blive præsenteret for, og få afprøvet, forskellige værktøjer og metoder til at styrke de arbejdsfællesskaber, du er leder for, og som du selv er en del af.

Fokus vil være på bevægelsen fra vision/ambition om de stærke arbejdsfællesskaber omkring kerneopgaven til helt konkrete mikrohandlinger, der bidrager til at styrke samarbejdet om opgaveløsningen. Dette styrker nemlig arbejdsglæde, motivation og kan være en holdbar vej til at nedbringe jeres sygefravær. 

Se hvad prisen inkluderer

Prisen er ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning Faktura sendes, når tilmeldingsfristen udløber. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende efter fristens udløb.

Er du i målgruppen?

Kurset er for dig, der er leder og som ønsker at styrke de arbejdsfællesskaber, du er leder for, og som du selv er en del af.

Dine undervisere

Læs mere Læs mindre
Katrine Brenner

Katrine Snellman Brenner
Chefkonsulent

Katrine er en dygtig og behagelig formidler med mere end 20 års praktisk og teoretisk erfaring med ledelse, blandt andet fra det kommunale. Hun er meget optaget af ledelse af arbejdsfællesskaber, høj kvalitet i opgaveløsningen samt lederes og medarbejderes trivsel og arbejdsglæde.

Katrine har altid fokus på at udvikle og tilpasse forløb, så de matcher kundens behov og ønsker.

Rikke Liv

Rikke Liv Holst
Chefkonsulent i Komponent

Rikke Liv arbejder med lederudvikling, ledelse, procesfacilitering og rådgivning i koblingen mellem faglig udvikling og godt arbejdsmiljø for medarbejdere og ledere.

Rikke Liv har indgående erfaring med organisationsudvikling gennem involverende processer, partnerskaber om relationel velfærd og samskabelse samt helhedsorienterede indsatser.

Vil du høre mere? Så ringer vi til dig

Er du blevet nysgerrig på, hvordan Komponent kan hjælpe dig, eller vil du have mere information? Udfyld formularen, så ringer vores ekspert til dig. 

Det siger andre

Læs mere Læs mindre

”Katrine og Rikke Liv investerede en del tid i at forstå os og vores behov som led i deres forberedelse. De skabte et forløb, der har givet os et klart blik for værdien af, og et sprog for, målrettede dialoger om, hvordan arbejdsfællesskaber på arbejdspladsen fungerer, og hvad der skal til for at de kan styrkes.” 

Bente Strøier
Chefkonsulent, Rudersdal Kommune

Bente testimonial

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

KB
Chefkonsulent
Katrine Snellman Brenner
AH
Koordinator
Aida Hadzimahovic Buzdalek