- Et kursus til dig som vil kunne skabe overblikket over egen arbejdssituation - og dermed fundamentet for at kunne foretage en god og realistisk prioritering.

Fokus på de ansattes personlig planlægning og effektivitet i kommunerne kan føre til bedre ressourceudnyttelse, øget kvalitet i serviceleverancen, bedre opnåelse af mål og strategier samt en mere bæredygtig arbejdsbelastning for medarbejderne. Kom på vores forløb og få inspiration og helt konkrete værktøjer til god planlægning af dit arbejde. 

Måske har du skrevet sådan her til din chef – eller også kan du bare skrive det direkte til hende eller ham:

Kære chef,
Jeg håber, at alt går godt med dig. Jeg skriver til dig, fordi jeg har brug for din hjælp med min personlige planlægning og effektivitet på arbejdet.
Jeg har bemærket, at jeg nogle gange kan have svært ved at prioritere mine opgaver og planlægge min tid effektivt. Jeg tror, at hvis jeg kunne få mere struktur i min daglige rutine, ville det hjælpe mig med at være mere produktiv og nå mine mål.
Jeg har allerede begyndt at bruge opgavelisterne i Outlook til at holde styr på mine opgaver, men jeg føler, at der stadig er plads til forbedring. Jeg ville sætte pris på, hvis du kunne give mig nogle tips til at bruge opgavelisterne mere effektivt eller endda anbefale nogle andre værktøjer, som kunne hjælpe mig med at planlægge min tid bedre.

I vores forløb - som jeg gerne vil tilmelde dig - så er der nemlig fokus på:

  • Du får 30 minutter mere om dagen
  • Du får væsentligt mere styr på dine opgaver
  • Du lærer at behandle væsentligt flere mails på væsentligt kortere tid
  • Du bliver mere velfungerende
  • Den bedste måde at forebygge mod den dårliges stress, er at have ”styr på sine ting”.
  • Du lærer at bruge Outlooks mange muligheder herunder opgavelisten 
  • Du kan få mere fra hånden, på kortere tid, hvis du lærer at arbejde mere effektivt – og det er ikke særlig svært.
  • Du lærer at sætte alt det du har uddelegeret, og venter på fra andre i system, så du kan foretage en systematisk og professionel opfølgning.
  • Du lærer at få bund i indbakken
  • Du lærer at holde orden på dit skrivebord
  • Du lærer at ”styre” dit arbejdsliv i stedet for at blive ”styret” af omstændighederne.

 

Indhold

Forløbet vil kredse om at 

  • At lære medarbejderen at overblikket over egen arbejdssituation er fundamentet for at kunne foretage en god og realistisk prioritering. Og dermed medvirke til, at de daglige mål nås.
  • Lære medarbejderen at en god planlægning og fokus på prioritering øger effektiviteten.
  • Lære medarbejderen at rod på skrivebordet og manglende struktur skaber stress.
  • Lære medarbejderen at forstyrrelser kan være medvirkende til at skabe en dårlig arbejdsrytme, og at risikoen for fejl opstår, ligesom det reducerer effektiviteten.
  • Lære medarbejderen forskellige opgavelister i Outlook – der understøtter den daglige; planlægning, prioritering og skaber et godt overblik.

Selve undervisningsdagene vil veksle mellem oplæg, gruppearbejde og øvelser – på din computer. Alle medbringer derfor en pc’er og strømforsyning til træningsdagen.
Desuden er der til hver enkelt deltager afsat 2 personlige træningssessions á 30 minutter (eller 1 session á 1 time) via MS Teams. På disse sessions arbejder vi sammen om, opfølgning og implementering på aftalte aktiviteter, ligesom der sættes fokus og action på lige præcis de ting som skal sikre den enkelte den størst mulige værdiskabelse.
Endelig vil der i forlængelse af din træningssession være en personlig og skriftlig feedback til hver deltager.
Det samlede træningsforløb vil vare ca. 3 måneder, og vi er minimum  9 deltagere og max 14 deltagere.

 

Undervisere/Oplægsholdere

Nogle gange har man bare brug for undervisere på en læringsdag, som både kan gøre det fagligt og forståeligt.
Derfor vil du møde én af de absolut største kapaciteter på området i forhold til personlig planlægning og effektivitet – nemlig Jens Dahlsgaard fra Nye visioner. Jens har tidligere hjulpet bl.a. Politiet, Københavns Kommune, Odsherred Kommune og Anklagemyndigheden med deres personlige planlægning.  

 

Et godt tilbud! 
De første 3 tilmeldte fra samme kommune får 10% på prisen! Rabatten udløses ved min. 3 tilmeldte fra samme kommune.

Og hvorfor ikke sparer transporten – og hente forløbet hjem til egen kommune? 

Kontakt os hvis du vil vide mere!

Varighed: 1 dag + 1 times træningssession
Se hvad prisen inkluderer

Prisen er. ekskl. moms og dækker undervisning, materialer og forplejning. Faktura sendes ud 2-3 uger før kursusstart. Optagelse på aktiviteten sker i den rækkefølge, vi modtager tilmeldingerne, men kan stadig ske efter fristens udløb, hvis der er plads. Tilmeldingen er bindende, efter tilmeldingsfristens udløb.

Er du i målgruppen?

Vi henvender os til både medarbejdere og ledere som ønsker at øge effektiviteten – og som ønsker at få væsentligt mere styr på - og overblik over - alle arbejdsopgaverne, så der kan ske en ordentlig prioritering.

Vil du høre mere? Så ringer vi til dig

Er du blevet nysgerrig på, hvordan Komponent kan hjælpe dig, eller vil du have mere information? Udfyld formularen, så ringer vores ekspert til dig. 

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller vil have mere viden, er du altid velkommen til at kontakte os.

Klik her, hvis du vil finde en anden Komponent-medarbejder eller vil i dialog med os via hovednummer eller hovedmail.

 

MIB
Koordinator
Michaela Bundgaard
MN
Chefkonsulent
Martin Nielsen